Instruktører
Roskilde Flyveskole har nogle fast tilknyttede flyveinstruktører. De bruger ikke solbriller i mørke omgivelser, og som det fremgår af nedenstående minibiografier, har de overstået de mest ungdommelige udskejelser, har civile jobs i andre brancher og instruerer ikke for at samle flyvetimer til en Boeing.
Alle har erfaring i at undervise i andre sammenhænge og de underviser fordi de har lyst til det. Du er velkommen til at kontakte instruktørerne på de nævnte telefonnumre og mailadresser.
Henrik fløj lidt hang-glider i 70’erne, fik svævefly-certifikat i 1979 og fløj ultralet i starten af 90′-erne.
Han fik motorflyvecertifikat i 1993 og fik i årene 1998-2001 instrumentbevis med GPS-qualification, instruktørbevis og kommercielt certifikat.
Henrik uddanner til flycertifikat (LAPL, PPL), motorsvævefly (TMG), instrumentrettighed (EIR, IR) samt nat-rettighed, og omskoler til de fleste typer af enmotors fly. Giver teoretisk og praktisk uddannelse til GPS/RNAV/PBN. Kan påtegne rettighedsforlængelse i certifikatet (FCL.945).
Henrik er født i 1961 og i sit civile liv arbejder han med trafiksikkerhed sammen med myndigheder og Havarikommissionen for Vejtrafikulykker. Henrik er forskeruddannet og er rådgivende ingeniør.
Ivan startede på aftenskole hos CAT i 1998 med PPL teori og efterfølgende B/I & D teori samt CPL & I bevis.
I 2005 erhvervede han Twin-I hos Ikaros.
I perioden 2007 – 2010 arbejdede Ivan som instruktør hos CAT hvor han også fløj ruten til Anholt & Læsø.
I 2011 har Ivan været instruktør hos Center Air hvor certifikatet også er blevet udvidet med en single I-instruktør rettighed.
Ivan kan skole til single-I / CPL / PPL / Nat rettighed / stilbar propel / optrækkeligt understel.
Ivan er født i 1973, og har siden maj 2012 haft sin daglige gang som maskinarbejder i Farum.
John fik PPL i 1977 i sportsflyveklubben på Skovlunde flyveplads, MEP/IR CPL i 1989 hos CAT og FI i februar 2010 hos CAT. Siden 1990 har John været fast pilot på Anholt-Læsø ruten og freelance taxapilot hos CAT. Ved udgangen af 2022 havde John 8800 timer som pilot i stempelmotorfly.
John skoler til PPL, TMG og natflyvning. Kan omskole til diverse 1-motorede fly med constantspeed, turbo, optrækkeligt understel, single lever, diesel (Diamond), Garmin 1000 og selvfølgelig “den 12. time”.
John er født i 1953, og i sit civile liv sælger, monterer og servicerer han elektrisk og elektronisk udstyr på lystbåde.
Lars begyndte med svæveflyvning i 1979 og tog et motorflyve certifikat (PPL) i 1992 på Fyn. Det blev efterhånden udvidet med CPL, IR og Twin rating undervejs i 1990’erne, og endeligt et Instruktørbevis omkring 2002. Lars var instruktør i Roskilde Flyveklub i 0’erne og er vendt tilbage som instruktør i flyveskolen i 2024.
Lars uddanner til flycertifikat (LAPL, PPL, TMG), samt nat-rettighed, og omskoler til de fleste typer af enmotors fly. Hans speciale er kunstflyvning (spindtræning etc), experimental fly, veteranfly, halehjulsfly og lignende interessante typer. Lars kan flyve træningsflyvning og 12. time og påtegne rettighedsforlængelse i certifikatet.
Lars er født i 1964 og arbejder som ingeniør i oliebranchen, ofte rundt omking i verden hvor der er brug for en konsulent. Når han selv flyver er det enten på langtur i Europa eller kunstflyvning i hans CAP10
Nikolaj blev bidt af flyvning i 2018 og har siden været entusiastisk pilot. Han har fløjet Cessna 152-172-182, Piper 18-22-28-32, Evektor Sportstar og Bellanca Super Decathlon.
Han tog PPL i 2018, siden aerobatic rating, halehjul, faldskærmspilot, instruktør FI(A) og class rating instruktør (CRI). Nikolaj har også fløjet vandfly i Alaska og Como, hvor han tog SEP(sea) i 2023.
Nikolaj uddanner til flycertifikat (LAPL), samt fornyelse og generhvervelse af SEP(land), nat-rettighed, omskoling til Cessna og Piper og difference training til optrækkeligt understel, stilbar propel, turboladet motor, single-lever og glas-cockpit. Du kan også flyve træningsflyvning og 12. time med Nikolaj, som også kan påtegne rettighedsforlængelse i certifikatet (FCL.945).
Nikolaj er født i 1976 og til daglig arbejder han med udvikling af strategi, brand og kommunikation. Han underviser på bl.a. CBS. Nikolaj er uddannet i ledelsesudvikling og bestyrelsesarbejde.
Hvis du har spørgsmål til flyveskolens PPL-teoriforløb, så ring eller skriv til Nikolaj. Du kan også møde Nikolaj til næste informationsmøde om at tage certifikat eller til vores næste åbent hus. Se eventsiden.
Instruktørpriser
Gældende fra 15. april 2024
VFR instruktør PPL, LAPL, omskoling, diff. træning, 12. time, anden træning, bisidning m.m. | 340 kr./t (272 kr./t + moms) afregnes pr. påbegyndt ½ time |
Natrettighed instruktør | 380 kr./t (304 kr./t + moms) afregnes pr. påbegyndt ½ time |
IFR instruktør CB-IR, BIR, 7. time (BIR), m.m. | 540 kr./t (432 kr./t + moms) afregnes pr. påbegyndt ½ time |
Rettighedsforlængelse indført i certifikat inkl. indsendelse til trafikstyrelsen | 200 kr. (160 kr. + moms) |
Prøvelektion ca. 1½ time (ca. 30 minutter i luften) Inkluderer 3 måneders klubmedlemsskab | 1.900 kr. alt inkl. |
Opdateret april 2024
Noter:
- Alle instruktør-flyvninger på RFK’s eller Klubflys fly flyves kun med medlemmer.
- Ved flyveuddannelse betales et tillæg til drift af flyveskolen. Tillægget er på 150 kr. pr flyvetime, afregnet efter tachoforbrug eller lignende. Tillægget gælder ikke differences training, 12. time eller anden træningsflyvning.
- Der er (herudover) intet tillæg for brug af eget fly. Det kræver kun, at instruktør/examiner kan godkende flyet til formålet. Ønskes eget fly brugt til certifikatuddannelse kan der blive tale om udarbejdelse af procedurer m.v. til instruktørtakst.