OY-BGC

OY-BGC (SIDEN UNDER OPBYGNING)

Data

OY-BGCPA-28-180 Archer 1973
OBS!Hvis der skrives på journalens anmærkningssider, skal John Christensen have besked.
MotorLycoming, 4-cylinder, O-360 A4A rated at 180 horsepower at 2700 RPM.
Koder til ICAO-flyveplanenpkt. 9 Type of aircraft: P28A
pkt. 10 Equipment: SDFGY/S
pkt. 18: Udfyldes kun ved IFR
pkt. 19 Emergency radio: PLB
Aircraft color and markings: Maroon/white
Instrumenter og navigationsudstyrTrig 21 transponder med mode S / Garmin GNS430 GPS (8.33 hz radio) / Garmin Area 500 / Bendix/King 155 - Nav-Com. Fuel Scan 450
Piper autopilot control III
Kannad Xs 3 PBL (Personal Locator Beacon) Gps (findes I stoleryggen)
Bremser - særligt forholdDer er pt. ingen fodbremser. Parkeringsbremse bruges!
Enhed for fartmålermph (KTs på inderskala)
Olie kapacitet
(olie: S 80)
Min 4, max 8 quarts (bedst 5-7)
Der påfyldes kun i hele quarts (1 quart = cirka 1 liter) og der noteres i rejsedagbogen i feltet Remarks ved siden af pilotens underskrift
Fuel kapacitet48 USG usable. 2 x 17 gals til tabs.
CarnetsBP og Shell samt kort til Ringsted
Batteri12 V
Siddepladser4
Antal intercom-stik
Antal headsets
4
2
MTOM1.110 kg
Tomvægt, arm tyngdepunktBasic empty weight 690 kg, Arm (CG) 215, Moment 148,329
BaggagevægtMax 90 kg
Checklister – normal og nødprocedurer
Vægt- og balanceberegningBeregn online
Baseret på gamle data, skal udskiftes når den vi får ny vejerapport
PerformancePerformance
ManualerPOH (standard for type)
Kannad Xs 3 GPS PBL
Fuel Scan 450
Trig 21 Transponder

Garmin Area 500
HangarpladsRFK hangar, hangarvej E
Flyejer som kontaktes ved anmærkninger eller lavt timetalRoskilde Flyveklub
Kontaktperson: John Erik Christensen
Tlf.: 4011 2204 eller som SMS

Bemærk at data her på siden er kun til information. Vi henviser til flyets POH (Pilot’s Operating Handbook) og originale dokumenter til flyveplanlægning.

OY-BJM

Data

Cessna F150M Årgang 1977
OBS!Hvis der skrives på journalens anmærkningssider - eller ved lavt timetal før næste eftersyn - skal der gives besked til John Christensen.
MotorContinental Motors Corp O-200-A @ 2750 rpm
Koder til ICAO-flyveplanenpkt. 9 Type of aircraft: C150
pkt. 10 Equipment: SY/S
Aircraft color and markings: Hvid med blå sidestriber
Instrumenter og nav.udstyrRadio GNC 255, 8.33 hz. Trig tt31 Mode S transponder.
Garmin GPSMAP496.
Enhed for fartmålerKts
Olie kapacitet (olie: SAE 20 W-50, BP Multigrade Aero Oil D)6 qts
Fuel kapacitet22.5 USG usable
CarnetsShell
Batteri12V
Siddepladser2
Antal intercom-stik
headsets
2 stk, headsets ?
MTOM726 kg (1.600 lbs)
Tomvægt, arm tyngdepunkt517 kg (1.140 lbs), 83,7 cm (32,94")
- arm brændstof106,6 cm (41,97")
- arm forsæde99,1 cm (39")
- arm bagagerum 1
(max 54,4 kg)
163 cm (64")
- arm bagagerum 2
(max 18,1 kg)
213 cm (84")
Vægt- og balanceberegningBeregn online
Start- og landingsdistanceberegningBeregnes jf. POH.
ChecklisterSe Checklister (pdf)
Særlige forholdLæs klubbens noter om dette fly først

Piloter, som har erfaring på C150/C152/C172, kan familiarisere sig selv. Det anbefales at gøre det med en instruktør. Hvis man gør det selv skal man besvare klubbens questionnaire og maile til besvarelsen til cz@ddf.dk (Klubfly’s formand) og huv@rfk.dk.
ManualerFindes i flyet. Link til en generel POH for C150:
POH C150 (pdf)
Særlige forhold
Flyejer (kontaktes ved anmærkninger eller lavt timetal)Roskilde Flyveklub
Kontaktperson: John Erik Christensen
Tlf.: 4011 2204 eller som SMS
HangarpladsRFK hangar hangarvej E

Bemærk at data her på siden er kun til information. Vi henviser til flyets POH (Pilot’s Operating Handbook) og originale dokumenter til flyveplanlægning.

Så er der Airshow!

Meld dig som frivillig hjælper, få en super oplevelse og fribilletter til airshowet. Mange af pengene til klubbens fly kommer fra overskuddet fra Roskilde Airshow gennem årene, og nu er der airshow igen 18. til 20. august. Det er vigtigt for klubben at alle hjælper til, så vi får et fantastisk show til gavn for klubben og alle flyveinteresserede. Læs mere her.

Strandet på Bornholm?

På Roskilde kan vi ikke længere få UL91, men på Bornholm kan man ikke engang få 100LL. Hvis altså ikke man har et Shell-kort der på forhånd er blevet verificeret til at tanke AVGAS. Og det kan man kun på hverdage indenfor normal kontortid. Der er flere piloter der er landet i weekenden og har fået et uventet ekstra ophold. Der er ingen NOTAM om fuel-situationen, men det står selvfølgelig i VFG. Så husk nu lige at læse op på alle pladser du anflyver. Især hvis du forventer at få fuel, for det kan efterhånden være svært.

Overflyvning af byer – pas nu på!

Vi kender allesammen de seks blå pletter på Visual Approach Chart for EKRK, og ved godt at vi skal flyve udenom Vindinge, Vor Frue, Tjæreby, Tune, Gadstrup og Snoldelev. I dag hvor vi allesammen har Skydemon eller lignende siddende på låret eller yoke’n, er der endnu mindre nogen undskyldning for ikke at flyve efter reglerne.

Vi har desværre set at klubbens fly bare i første halvdel af maj har overfløjet et af disse forbudte områder hele 7 gange! Det er vigtigt for vores sport at vi udviser respekt for vores naboer. Så pas nu på.

Nyhedsbreve fra Formanden

Tilmeld dig Roskilde Flyveklubs nyhedsbrev her, hvor du mindst en gang om måneden løbende vil få oplysninger om klubben og andre begivenheder indenfor luftfart. Det er obligatorisk for medlemmer at være tilmeldt, men ikke-medlemmer er også velkommen til at tilmelde sig.